EMMK logo Eesti Motomatkajate Klubi - Estonian Touring MC Mootorratta pilt
  alumine logo osa
Klubi KlubiUudised UudisedMotomatkamine MotomatkamineKontakt Kontakt
motosygis (7).JPG
Motomatkamine
Esileht Esileht
Uudised Uudised
Klubi Klubi
Motomatkamine Motomatkamine
- - - - - - -
MotoSurvival MotoSurvival
MotoSügis MotoSügis
Talvekas Talvekas
Rumeenia 2008
Kirjutas Leo   

Läbitud 6 riiki, suurem osa nagu ikka topelt.
Aega läks 17 päeva.
Läbisõit tuli 5664 km.
Kütuse hinnad olid suures plaanis: Läti , Leedu ja Rumeenia u. 18 kr/l, Poola, Slovakkia,  ja Ungari 21kr/l.

Esimest korda sai välja sõidetud õhtul. Oli reede, tööpäev oli seljataga ja Laagri Maksi juures olin 19.00. Teeks sai valitud E67. Paar kilti enne Poola piiri lõin telgi TIR parklas Statoili tankla kõrval püsti ja ronisin 4 hommikul magama.

2.päev. Äratus kella 8 aeg ja edasi Poola. Poolas siis Ukraina piiri äärest: tee19 Augustow, Bialystok, Lublin, Rzeszow ja edasi E 371. Suht piiri lähedal taas kord Bensuka parklas jäin seitsme paiku pidama. See oli täis viga. Tanklas oli baar 24H ja suur parkla. Kohalikele noortele meeldis see koht kah ja nad tähistasid Kubica (F1 piloot ja poolakas) ajasõitude võitu. See oli suuremat sorti alko tarbimine ja paaritunnine kummi põletamine parklas. Asi lõppes õnneks 2 paiku taklasse sisse sõitmisega ja hommikuni oli täis vaikus ;)

3. päev sai kiiruga võetud Slovakkia: Presov-Kosice (toetades veidi korravalvureid;). Mööda Ungari väikseid teid Tokaisse kämpsi. Tõetera: Kämpsis on palju rahulikum magada, kui parklates... Head söögid ja veini ja kõike odavalt;)

Ja ongi juba käes päev, kui sai jõutud Rumeeniasse. Piiril passi sisse ei vaadata, kuna üks piirikatest loeb numbrilt välja EST ja olengi kohal. Vahe Ungari üliheade teedega on suur. Piiriäärse linna Oradea ümbersõit on masendav. Tee on betoon plaatidest ja liitekohad suht suured, lisaks veokad ja diisli hais. Sellele lisandub aegajalt ka kanalisatsioon. Jõudes aga Cluj-Napocasse viivale teele oli maas päris kobe asfalt. Umbes 20 kilti enne eelmainitud linna ööbimine kämpsis. Seal ka kaks saksa naist siklitega kelle käest kuulsin, et teedega on siis asjad väga vahelduvad. Üks neist oli ka esimese velje kõveraks sõitnud. Tuju see ei tõstnud aga tagasi kah ei läinud.

5. päeva peatuspunkt oli Sighisora. Teepeal selgus, et sõit jätkub paberkaardi järgi, kuna TomTomis said teed otsa. Siiani on teed sõidetavad (ka minu rattaga) ja loodus suurepärane. Selgeks on saanud, et see maa ei ole sugugi odavam, kui Eesti. Positiivne on et põliselanikud on rumeenlased mitte aga mustlased kelle eest kõik ju hoiatasid :)

Kämpingus õhtusööki süües murdus lõplikult ka see väide, et toitlustus on kehva. Söögid head ja suht suured portsud. Pimenevat linna mäe otsast vaadates selgud, et ainsad tuled on tänavavalgustus ja mööda teed vuravate rekate omad. Kell aga alles napp 11.

Hommikune linn aga on juba 7-8 aeg täis saginat. Pärastlõunal väljasõit Brasovisse.

Taas kord kämpingus ja kohal 3 päeva.

Esimese päeva sisustasin Bukarestis käiguga. Pool sellest teest on juba topelt radadega ja  väga heas korras. Muidugi sisaldas ka Plojesti linna ümbersõitu, kus kõvast teetöid ja sellega seonduvalt valgusfoore mõlema liiklussuuna ühele rajale mahutamiseks. Samuti muutus maastik tasaseks, teed sirgeks ja igavaks.

Teisel päeval sai kolatud vanalinnas ja käidud Sinaias kuninga suvepalees.

Kolmandal päeval külastasime Brani lossi ja otsustasime sõita kahe Rumeenia kõrgema tipu vahelt minevat teed 7c. Kaardilt paistis see tee lihtsalt nii ahvatlev. Serpentiine tundus jaguvat. Ja nii see oli... lahedat kulgemist tundideks. Suurepärane tee kallutajatele. Ainult väikese agaga. Suurem osa sellest on sellises olukorras nagu Männiku tee... Esimene kord, kui tekkis tahtmine pikema vedru käigu järgi. Aga sõidetud ta sai, 2 km kõrgusele suisa ja lumememme sai kah veeretatud. Lume vallid olid kahel pool teed isegi üle 4 meetri (olgu, olgu see oli mäe poolne külg teisel pool oli paar meetrit). Sõidu suundi oli ainult üks lahti lükatud. Seda teed tasub kindlasti sõita aga ainult pooleldi. Mina tulin lõuna poolt ja see on halb. Kui tulla tee E68 poolt saab sõita mööda korras teed 2 km kõrgusele sealt tunnelist läbi mäe ja teiselt poolt natuke alla kah. 1,6 km peal on söögikoht, kus kõht täis süüa ja tagasi kulgeda. Päeva parem osa oli läbi ja edasi läks sõit juba E67 trassi mööda Aradi linna poole, mille lähistele ööseks paigale jäime.

Järgmised päevad juba Ungaris. Sellest ilmelisest maast ilmselt teate juba isegi ;) Teed on suurepärased ja seda ka kõrvalteed. Toidud on head ja portsud suured, veinid on odavad. Peatusteks olid kaks ööd Balatoni ääres Keszthelys ja kaks ööd Budapesti lähistel.  Teise päeva sisuks oli Hungaro ringi ääres olevas veepargis ligunemine ja päikse nautimine. Hetkel ajan sellest tulenevalt nahka.

Edasi olude sunnil kaks ööd Poolas. Esimene oli plaaniline ööbimine, mis sattus olema Katowice lähistel. Ja teine peale äikesetormi Suwalkis. Edasi juba Eestisse...

GTS toimis pea laitmatult... Korra tegin ajule reseti, kuna keeldus käivitumast (aku maha ja tagasi) ja peale Ungari kiirteid avastasin, et katalüsaatori küljes olevad keskmiste leegikate kinnitused on ära roostetanud ja kõige kaduva teed läinud. Hääl oli koledam aga siiski vaiksem, kui suuremal osal Eestis liikuval kroomil.

Juuni 2008

 
< Eelmine