EMMK logo Eesti Motomatkajate Klubi - Estonian Touring MC Mootorratta pilt
  alumine logo osa
Klubi KlubiUudised UudisedMotomatkamine MotomatkamineKontakt Kontakt
motosygis (10).JPG
Motomatkamine
Esileht Esileht
Uudised Uudised
Klubi Klubi
Motomatkamine Motomatkamine
- - - - - - -
MotoSügis MotoSügis
- - - - - - -
MotoSurvival MotoSurvival
Talvekas Talvekas
Esileht arrow Motomatkamine arrow Matkajutud arrow Itäpyöraralli - Kemora 22-24.04 2005
Itäpyöraralli - Kemora 22-24.04 2005
Kirjutas Gena   
Tavapäraselt peetakse Itäpyörarallit emadepäeva paiku. Sel aastal oleks ürituse peaaegu maha maganud, kuna oli 2 nädalat varajasemaks kuulutatud. Lenini sünnipäeval, nimelt.

Kuna mu roller väljalaskeaastaga 71 polnud eriti liikunud peale eelmist idarataste kokkutulekut, siis arvasin et vaja teda enne pisut tuulutada ja muidu asja tsekkida. Käisin rolleriga klubis ja nädalavahetusel sõitsin lihtsalt ringi, kokku ca 150 km. Kõik toimis laitmatult.
Neljapäeva hommikul oli ilm kahtlaselt külm ja varsti helistas Rainer, kes oli juba minu poole teel ning teatas, et Kesk-Eestis on ca 10cm lund maas ja mitmed autod kraavis. Tallinnas oli igatahes kuiv.
Kui ma olin sõitnud esimesed 7 km läks rolleri sumps pooleks (Oo-o miks küll mu proovisõit ei võinud olla veidi pikem!!!). Toppisime 30cm pikkuse jupi Iž´i küljekasti ja sõit jätkus.

Laevast helistasin Jarmole, kes lubas lahkelt mu sumpsile väikse keevituse teha. Selleks tuli natukene marsruudist kõrvale kalduda.  

Image here:
Helsingi võttis meid vastu lumesajuga. Piirivalvur küsis: kuhu minek? Ja kui kuulis vastuseks et Kokkola kanti , siis arvas et meil oleks hädasti lumekette tarvis. Veidi aja pärast olin juba ka mina samal arvamusel, sest sadas jummala paksu lund aga ilm oli õnneks veel sula. Nägime kurja vaeva, et linnast välja saada. Maanteele jõudes, panin tähele, et lumelörts tuuleklaasil on ära külmunud ja järgmisel korral peaks lumekaabits kah varustusse kuuluma. Peale Hyvinkääd läksid teeolud inimlikumaks. Sumps korras ja ninad soojendatud (tänud Jarmole), jätkus sõit Kuru kanti, Arska juurde. Sinna jõudsime juba pimedas. Pool matka oli läbitud. Saun kulus marjaks ära.

Reede hommikul ikka sama ilm: pilvine ja paar kraadi sooja. Seljas olid kõik riided, mis kaasas, minul lisaks ka vihmariided ja palav kohe mitte ei olnud. Kusagil Vimpeli lähistel seisid vanad kahurid ja mingi tundmatu tank tee ääres metsas, loomulikult peatusime. Lisaks oli veel muldonn ja muud militaarse otstarbega ehitised. Kahjuks puudusid igasugused selgitavad sildid.

Image here:
Kokkutulek leidis aset Kemora ringraja ääres, Prätkähys nimelise klubi ruumides. Rainer pani veel Kokkolasse edasi, onule külla. Reedel oli rahvast suht vähe. Hiljem selgus, et paljud ei saanud reede hommikul lume pärast liikuma. Laupäeval siiski rahvast kogunes rohkem ja ilm on aprilli lõpule kohasem, paistis päike. Ringsõit läks Bothniaplain OY nimelisse veinivabrikusse, mis oli rohkem nagu talu mõõtu.

Kokkutulek ise polnud midagi erilist, majutus alla keskmise ja sellist ilma nagu oli 2004 Vihasoos, kui laupäeval tütarlapsed kõik päikest võtsid reas nagu silgud, ei tule vist iialgi.

Image here:
Image here:
Pühapäeva hommikul tõuseme varakult ja stardime, sest õhtuks tahaks koju jõuda. Sõit sujub viperusteta, ilm on ilus ja päike kah nagu soojendab. Helsingisse jõudes katkeb rolleri gaasitross. Vahetamine oleks liiga keerukas, kuid aega on veel piisavalt, et jõuaks ka käekõrval lükates õigeks ajaks sadamasse. Keeran tühikäigukruvi lõpuni sisse, et hoiaks kogu aeg selliseid pöördeid, millega juba sõita oleks võimalik.

Image here:
Ja nii me kulgesime autodel ja liinibussidel jalus, kohalt võttes tuli jalgadega tublisti hoogu lükata ja erilist kiirust kah ei saavutanud aga odav lahendus ju :-)

 
Järgmine >