EMMK logo Eesti Motomatkajate Klubi - Estonian Touring MC Mootorratta pilt
  alumine logo osa
Klubi KlubiUudised UudisedMotomatkamine MotomatkamineKontakt Kontakt
motosygis (15).JPG
Motomatkamine
Esileht Esileht
Uudised Uudised
Klubi Klubi
Motomatkamine Motomatkamine
- - - - - - -
MotoSügis MotoSügis
- - - - - - -
MotoSurvival MotoSurvival
Talvekas Talvekas
Austria 2005
Kirjutas Olavi   

1. päev
30 juuli 2005 kell 14.30 start reisile Austriasse. Minu reisikaaslased Jana Tammesalu ja Jaanus Poola oma GoldWingiga. Tänu sellele, et Jaanusel ei olnud kaassõitjat, sain oma pakirulli tema tagaistmele sokutada, kuna Yamahale ei jõudnud pakiraami veel ehitada. 

Alates Pärnust laussadu, mis kestis terve õhtupooliku. Läti alguses pikalt teeremondid, kus üks teepool kinni. Liiklust reguleeriti fooridega või kahe mehe ja raadiosaatjatega. Ühes kohas olid jobud koju läinud, sest oli laupäev ja sadas hirmsasti.

Image here:Lõunapaus Leedus
Lõunapaus Leedus
Tänu sellele õnnestus Jaanusel külg maha panna, kuna meie suunal oli asfalt terve, aga vastassuunad alles kaetud liivaga ja vastu tulid rekkad ja kõiksugused muud elukad, olime sunnitud sõitma porisel ja auklikul teepeenral, ning järsk asfaldiäär, mis oli vee all, oligi põhjuseks, miks GoldWing äkki alt ära kadus. Õnn, et kedagi vastu ei tulnud. Kaotused olid suht kerged: murdunud peegel ja kõver mootori kaitseraud, mis õnneks hoidsid ära hullema. Jaanus ise terve ja rahulik.

Sellisest saatuselöögist piisas, et lähimasse kämpingusse pöörata. Umbes 2 km liivasopast teed, ning kohale jõudes selgus, et kohti ei ole. Lõpuks kauplesime ühte võrgukuuri, kus meie õnneks olid virnas kolm tuliuut kušeti, mida me kõik rõõmuga ära kasutasime. Soe söök ja õlled käisid asja juurde. Sõidetud sai 265 km

2. päev

Image here:Hommik Poola metsas
Hommik Poola metsas
Hommik ilus ja kuivem, sest sadu oli lakanud. Takseerisime ümbrust, sest õhtul oli pime. Päris kena kämping, mere rannal. Läti raha on küll nõme, õnneks erilisi oste polnud vaja teha, väljaarvatud bens. Sättisime end minekule. Tee oli parem ja remondikohad lõppenud. Sõitsime kuni söögikohani, mis oli kuskil Kaunase kandis. Söök oli maitsev ja soodne, kõik olid rahul. Sõitsime edasi Poola välja. Poolas oli näha, et põllumajandus on heal järjel, kogu maa haritud, saagikaid põlde täis. Esimene öö oli Bialystoki lähedal metsas. Loomulikult hakkas jälle sadama ja ka müristama, õnneks olime juba söönud ja telkinud. Läbisime 614 km.

3. päev

Ilm ilus, meel hea, sõime, jõime kohvi ja minekule. Jutud Poola hirmsatest teedest ei pea küll eriti paika. Pikiroopaid kergemat sorti ikka on aga kuiva teega pole hirmsat midagi. Liiklus sujub ilusti, lastakse mööda kui tahad, vaheletrügijaid ei näinud, samuti mitte ühtegi avariid. Meie loomaiaga ei ole mõtet võrrelda. Poliseid passisid küll väikelinnades, aga autojuhid alati vilgutasid. Varssavist läbisõit kulges ka suht rahulikult tänu Jaanuse kaardilugemisoskusele ja teeviitadele. Südalinnas olid küll ühes kohas roopad, mis olid umbes 20 cm sügavad, sõitsime nende kahe roopa keskel, vastaval korral oleksime trolli marsruuti pidi põrutama. Asfalt oli ka õlist libe, ilm soe ja liiklus tihe.

Peale Varssavit käisime söömas suvalises söögikohas, söök nirum kui Leedus, umbes meie tase ja ka hind sama mis meil.

Image here:Õhtu Poola kämpingus
Õhtu Poola kämpingus
Sõites sain aru, et lõunasöök, tuleb raudselt ära jätta, jõledam väsimus tuleb peale, pikale vaevlemisele vaatamata sõitsime Lõuna-Poola välja. Loodus muutus ilusamaks, samuti väikelinnad olid ilusad.
Leidsime Tsehhipiiri lähedal ilusa kämpingu, panime telgid üles ja läksime kohalikku baari sööma. Sõbralikud, meeldivad inimesed, kellega sai ka vene keeles suhelda. Noored muidugi vene keelt ei räägi, selle eest saksa ja ka inglise keelt tonkavad. Sõidetud sai 652 km.

4. päev

Hommik ilus, käisime duši all, sõime ja minekule. Tahtsime Prahast mööda lõigata, aga ei õnnestunud, umbes 70 km tiirutamist ringi ja välja jõudsime ikka Prahasse. Juba üle piiri tulles Tsehhimaale, saime aru, et on tegu väheke kobedama maaga. Teed olid paremad ja isegi külavaheteed olid terved, ilma aukudeta ja mitte ühtegi kruusateed.
Lõunat ei söönud, ainult kerge supp ja Red Bull. Sõitsime lõuna Tsehhi austri piiri lähedale kämpingusse. Seal sai pesta ja süüa korralikult. Imelik oli see, et kõik kes tahtsid, võisid lõkke teha oma telgi juurde. Nagu mustlaslaager. Sõitsime 360 km.

5. päev

Hommikul ilus ilm, pakkisime, sõime ja edasi, Austria piirini oli kuskil 30 km. Tankisime paagid täis, ostsime poest odavat toidukraami. Lidli pood on hinnatasemelt  pea poole odavam kui meie säästukas, poole rohkem kaupa, igati ilusam ja puhtam.
Kella 12 paiku ületasime Austria piiri. Kardinaalne muutus, nii teede, looduse, majade, puhtuse kohalt. Õhus oli tunda naturaalmajanduse lõhna. Mäed ja mäed imeliselt ilus. Oleks tahtnud Linzi linnast läbi minna, kahjuks ei saanud Jaanus minu tahtmisest aru ja põrutas mööda kiirteed edasi. Õnneks tuli tankimise aeg, seal sai selgitatud edasisi plaane, kiire sai maha võetud, sest olime praktiliselt kohal. Esimene linna  peatus oli Gmundenis, ilus puhas linn, järge ääres mägede vahel.

Image here:Baaslaager Traunkirche lähedal
Baaslaager Traunkirche lähedal
Image here:Väike kondisirutus Traunsee ääres
Väike kondisirutus Traunsee ääres
Sõitsime edasi lootuses leida mingi kämping. Ühes parklas järve ääres tegime peatuse, et süüa, juua ja aru pidada. Külastasime samas asuvat tasuta üldkasutatud WC-d, mis jättes oma puhtuse poolest tunduvalt parema mulje kui meie tasulised. Seep, käterätikud ja 3 kordne WC paber oli loomulik. Sõitsime veidi edasi, et tankida ja ennäe imet, kämping kohe nina all. Läksime küsima ja palun, tere tulemast, 9 eurot päev nina pealt. Võtsime kohad neljaks päevaks.

Tõeliselt ilus koht Traunkirche, Traunsee järve ääres. Kämping mõnus ja rahulik. Panime telgid üles ja läksime jala külapeale kolama. Kui tagasi jõudsime olime umbes 6-7 km jalutanud ja päris väsinud. Hakkas sadama, sõidetud sai 184 km.

Image here:Vaade Hallstattile laevalt
Vaade Hallstattile laevalt
Image here:Hallstatt, muinasjutuline väikelinn
Hallstatt, muinasjutuline väikelinn
6. päev

Järgmine päev oli ilus, sõitsime läbi Bad Ischli, Ebensee Hallstatti, mis oli müstiliselt ilus, tõeline muinasjutumaa. Käisime sõitmas mägiraudteega ja tegime tunnise lõbusõidu laevaga Transeel, jäime vihma kätte. Õhtul päike, vein ja keeks. Läbisõit 105 km.


7. päev

Käisime ringsõidul Attersee ääres, mis on suht lähedal ja kuhu pidimegi algselt minema, kuid ei olnud kohti. Meil vedas, sest koht, kus meie olime oli ilusam ja rahulikum. Meil olid toredad saksa naabrid oma autoga, kes alati pakkusid meile toole ja lauda, ning vihmavarju kui me sööma hakkasime.  Arusaamatus Yamaha õlitaseme suhtes, sest õliaken on tõesti eriline , nagu hiljem kindlaks tegime. Sai veidi palju, aga midagi hullu ei juhtunud. Läbisõit 100 km.

8. päev

Image here:Meeldetuletus motomeestele
Meeldetuletus motomeestele
Sõitsime 7 km. Kaugusel olevasse Gmundeni linna ekskursioonile, käisime kohvikus, ostsime õli, sõime kebabi ja külastasime sealasuvat kloostrit.
Kämpingusse tagasi jõudes ja süüa tehes sai gaasiballoon pliidil tühjaks, ning sellega olid meie kohvikeetmised ja söögitegemised lõppenud. Sellist ballooni enam leida ei õnnestunud. Läbisime vaid 14 km.

9. päev

Image here:Gmunden, tagaplaanil klooster saarel
Gmunden, tagaplaanil klooster saarel
Algas tagasisõit. Plaanis oli viibida paar päeva lõuna Saksamaal, aga paraku läks ilm täiseti käest ära, ainult sadas, kohati tugevalt.
Salzburgis käisime kohvi joomas ja kooki söömas Itaalia restoranis. Väga kena koht oli ja mul oli küll veidi piinlik märgade roobadega samet diivanile istuda. Kelner oli viisaks ja sõbralik, kook ja kohvi väga head.
Sõit jätkus pidevas vihmas. Läbisime Passau linna Saksamaal, mis jättis ilusa mulje oma vanalinnaga ja Doonau jõega. Kahjuks peatama ei hakanud, kuna sada täiega. Sõitsime jutiga Tsehhi välja, otsisime kämpingu, panime telgid üles ja läksime sööma. Öö oli jaheda võitu ja ilm trööstitu. Läbisõit 277 km. 8 tundi pidevas vihmas.

10. päev
 
Image here:Jaanus Prahas Karli sillal
Jaanus Prahas Karli sillal
Hommikul sajune. Käisime Prahas, ostsime pliidile ballooni, lõpuks saime, kuid see algul ei sobinud. Käisime restos söömas, Karli sillal. Rääkisime juttu töömeestega Eesti saatkonna juures. Praha on ilus linn ja toredad sõbralikud ja abivalmid inimesed. Peale lõunat sõit jätkus. Ühes bensujaamas oli vihmavarjus kohalik GoldWingi mees, kes meile viipas ja ligi kutsus. Selgus, et ta elab Poola piiri lähedal ja koos oleks seltsim sõita.
Image here:Schörflingi kesklinn
Schörflingi kesklinn
Kiirteel kuulen äkki, et tsikli hääl on väga valjuks läinud, arvasin kohe, et mingi sumpa värk. Sõitsime kuini järgmise tanklani ja seal uurides selgus, et tagant sõel oli lahti ja oleks vaja keevitust. Tsehhi Wingimees, nagu oleks mõtteid lugenud, juba organiseeris ja helistas ja uuris, kus saab keevitada.

Bensujaama müüjatar tuli välja ja ütles, et üle tee asub autoservice. Sõitsime sinna, jälle kohalik mees käis sees rääkimas ja paluti tsikkel sisse ajada. Tööpäev oli juba lõppenud aga kaks noormeest tegid asja ära. Küsisin Wingimehe käest, mis ma talle võlgu olen, vastuseks sain pearaputuse ja nothing. Tõeline ingel maanteel. Mees näitas veel meile kämpingu koha kätte, ning siis jätsime hüvasti.
Tohutu suur kämping isegi disko oli. Minule meenutas Luna parki. Sõidetud sai 260 km.

11. päev

Image here:Puhkepaus Altersee ääres
Puhkepaus Altersee ääres
Tagasitee läbi Poola oli raskem kui minnes. Palju vett ja kergeid pikiroopaid. Erilise jõhkra mulje jättis Wroclaw oma parkettkivi teedega ja trammiroobastega. Vähe sellest, et parkett on vihmaga libe oli see veel kaldus ja kohati lagunenud. Peale selle oli veel tipptund ja sai veel ekseldud pikalt. Tõeline õuduste kolle. Hingasin kergendatult, kui sealt välja saime. Ööbima keerasime taas Poola metsa, mis oli suht tee lähedal. Päris kõle koht oli ja tuul oli ka vinge. Sõidetud sai 540 km.

12 päev

Ületasime Leedu piiri, hirmus sadu. Peale Kaunast leidsime väga soodsa motelli, kus saime toa, teleka ja dušiga. Olime väga rahul. Läbisõit 450 km

13. päev

Hea hommikusöök motellis ja siis edasi, ületasime Läti piiri ja taas jubedused. Teeremont ja ümbersõit, täielik kuumaastik, auk augu kõrval kogu tee laiuses ja soppa ja vett täis ja nii umbes 2 km. Kui läbi saime, ei paistnud number ka pasa alt välja, tõeline mudamaadlus ja see oli Via Baltica, masendav. Pidev vihm – lõpuks Eesti, viimane lõik Pärnu-Tallinn eriti pikk läbisõit 600 km, kokku 4500 km kogu reis.

 
< Eelmine