EMMK logo Eesti Motomatkajate Klubi - Estonian Touring MC Mootorratta pilt
Esileht arrow Motomatkamine arrow Matkajutud arrow FIM Rally Itaalias
FIM Rally Itaalias
Kirjutas Urmas Kauniste
Stardijoonele Vändrasse kogunes kolm tsiklit: Yamaha XJ 600 (Olev Soome), BMW R1100RT (Arvo Jürisoo) ja BMW K100 (Urmas Kauniste). Kuupäev oli 31. mai, kellaaeg 12.00. Olime kokku leppinud, et ööbime vaid "katuse all" ja telgime FIM-il.

Kuna eelarve oli tehtud suure varuga, õnnestus plaan ka ellu via. Ei hakka pikalt kirjeldama ülesõitu, ööbimiskohti ja hindu. Küllap on nüüseks paljd seda juba ise kogenud Euroopas reisides. Poolas võiks ära märkida Varssavi ummikud, kus vaevlesime üle kolme tunni. Oli tööpäeva lõpp.

3. juunil ööbisime Ceske Budejovices kämpingus. Ühe hingetõmbega läbisime Austria ja FIM laagris Cesenaticos olime 4. juunil 00:30.

Taaskord oli viidandus nadi. Alles järgnevatel päevadel asi pisut paranes. Rallitsenter ja telklaager paiknesid eraldi, seiklemine vürtsitas olukorda tihedat asustatud kuurortlinnas. Aga väike seiklus käib ju asja juurde. Kogu rõõm 62. FIM Ralliel osalemiseks läks meie puhul maksma 340 EUR kokku.

Korraldajad olid lisanud ka veel 10%, kuna me polnud teinud ettemaksu vaid maksime kohapeal. Number sisaldas ka kahte tasulist ekskursiooni, millel osalesime. Esimesel ekskursioonil viidi meid tsiklitel kohalikku kuulsasse lossi, kus ka ohtralt veini ja suupistetega kostitati. Ka meid eskortinud motopolitsei ei öelnud heast veinist mitte ära. 5. juunil viidi meid aga rallipaigast u. 100 km kaugusele Bolognase, kus näidati Ducati tehast ja selle muuseumi. Eelnevalt ka maavaldust, mis oli mõeldud Mussolinie pensionipõlve pidamiseks. Nüüd üritavad kohalikud (kommunistidest) võimud seda välja rentida. Duce tundus olevat Itaalias igati au sees.

62. FIM Rallie möödus igati reglemendi kohaselt. Kinnisesse Parki pidulik sissesõit toimus parajas vihmasajus. Õnneks sadas vaid ühe päeva. Hommikusöök telklaagris oli enam-vähem. Muu söögi osas tegid italjaanod ennast küll täis. Mingit pea alkoholivaba mägra k--t müüdi rallitsentris ja laagris 5 euriga!! Oli näha, et seda peaaegu ei ostetud. Bussisõit telklaagri ja rallitsentri vahel kestis u. 20 minutit. Minu ainuke veeskäik sellel suvel oli Adria meres. Ametlik ekskursioon viis meid San Marinosse (väikeriik). Lossikompleks kõrgel mäel oli muljetavaldav. Hulgaliselt müüdi kõiksugu suveniire ja pahna. Huvipakkuvad olid täismetall relvakoopiad toimiva mehhanismiga. Sai sealt midagi ka ära toodud.

Eestit esindasid 62. FIM Ralliel Itaalias kaks klubi - EMMK ja JMC. Üldkokkuvõttes said eestlased 15. koha 29 riigi hulgas. Parima klubi auhinna sai EMMK. Eestist oli kohal 10 tsiklit ja 11 inimest. Juba kodus  oli meil kokku lepitud, et külastame Itaalias Vändrast pärit eestlannat. Peale FIM-i sõitsimegi läbi Firenze Lucca linna külla. Noor daam on abielus itaallasest arstiga. Kaks toredat last räägivad mõlemat keelt. Õhtul uitasime Lucca vanalinnas. Tore lugu juhtus ühes mudelipoes, kus avastasime oma tsiklite mudelid. Üritasime Arvoga 3.50 eurist 50 senti alla kaubelda, kuid soliidne hallipäine müüja teatas meile: "Härrased, see siin pole Aafrika!"

Peale mõnusat ööbimist eestlanna ja tema pere kahekordses ridamajas, sõitsime 20 km kaugusel olevasse Pisasse torni külastama. Torni pääse 15 euri. Edasi viis tee meid Alpidesse. Itaaliapoolne Lõuna-Tirool muutus tasapisi aina saksakeelsemaks.

Paari päeva jooksul avastasime Austria Alpides "Alpitrass" ja sõitsime Ramsau lähedal köisraudteega mäkke. EMMK kleeps sai paika pandud motomeeste pühapaigas Grossglockneri (u. 2500 m.ü.m) kurul.

Saime kallutada nii, et "kulmud kulund" ja katsusime ka lund. "Alpitrassile" sisenedes tuleb maksta 4 euri, Grossglocknerile 10 euri. Ööbisime kodumajutustes (Zimmer Frei), millistest Alpides puudust ei ole. Hinnaks 22-23 euri nägu + priske hommikusöök. Austrias pidasime kinni huvitava poe ees, nimi ITALO CLASSIC. Sell tegeles vanade itaalia tsiklite restaureerimisega ja pidas väikest baari. Kui kuuldi, et oleme Eestist, kutsuti meid kohe maja keldrisse tehnikat vaatama. Silma jäi ka üks K-750. Veel õnnestus sattuda ka üüratusse Louise "kaubapaleesse".

Kaunist Austriast suundusime taas Tshehhi, kus ööbisime samas kämpingus, kus tulleski.

Tehnikaprobleemidena võib välja tuua K100 suunatulede kadumine, aitas kaitsme liigutamine pesas. Yamaha aku kees tühjaks, liiter destvett maksis Austrias apteegis 4 euri. Pisut pärssis meie sõitu Yamaha viga saanud esivelg. Tore sõit oli. Järgmisel, 2008 aastal, ootab ees 63. FIM Rallie Kreekas. Minekuplaan on tehtud läbi Valgevene, Slovakkia ja Ungari.